تا به حال اندیشیدهاید که چرا در دنیای انبوه تبلیغات، برخی موفق میشوند و برخی با شکست مواجه میشوند؟ چرا تبلیغات بعضی از کسب و کارها بیشتر از بعضی دیگر دیده میشود؟ پاسخ این سوالات در مفهومی به نام استراتژی تبلیغات نهفته است. حال اینکه استراتژی تبلیغات دقیقا چیست و به چه کار میآید، موضوعی است که در این مقاله بررسی شده است. همچنین شما میتوانید در اینجا با ۶ استراتژی تبلیغات آشنا شوید.
استراتژی تبلیغات برنامهای است که برای قانع کردن مشتری به خرید کالا یا خدمات به کار میرود. عناصر اصلی این برنامه موارد زیر هستند:
- خود محصول و مزایای آن
- مشتریان و خصوصیات آنها
- مسیرهای جایگزین برای آگاه کردن مشتریان از محصول
- بهینهسازی انتخاب مشتریان با توجه به بودجه
تمامی اینها بدین معنی است که هدف باید روشن باشد، محیط باید به خوبی شناخته شود، ابزار لازم باید بهطور مناسب دستهبندی شوند و تصمیمات باید بر مبنای منابع در دسترس اتخاذ شوند. ارزیابی مؤثر محصول، تعریف از بازار، تحلیل رسانه و بودجهی مناسب، همگی دست به دست هم میدهند تا بهترین برنامهی ممکن را داشته باشیم. البته این برنامه هیچوقت خالی از عیب نخواهد بود چون منابع همیشه محدود هستند.
توسعهی استراتژی
بیانهی جایگاه
استراتژیهای رسمی تبلیغات، بر مبنای بیانیهی جایگاه» هستند. بیانیهی جایگاه، واژهای تخصصی در حوزهی بازاریابی و تبلیغات است و به این معناست که محصول شرکت در کجا قرار دارد، چه تفاوتی با کالا و خدمات رقیبان دارد و چگونه در اختیار مشتری قرار میگیرد.
مفهومی را که در بیانیهی جایگاه نهفته است، مفهوم محصول مینامیم. مفهوم محصول، ارزشهایی که کالا یا خدمات ارائه میدهد و چارچوبی که در آن، جا میگیرد را معرفی میکند. بنابراین مفهوم محصول برای چاقوی شکار، با دمپایی روفرشیِ ابریشمیِ صورتی که در تاریکی برق میزند، خیلی فرق میکند! مفهوم محصول، انتخاب متن، تصویر و پیامی را که باید در تبلیغات از آنها استفاده شود، مشخص میکند. تعریفی از مشتریِ هدف و دلیل انتخاب و خرید کالا نیز باید به طور نهفته در بیانیهی جایگاه وجود داشته باشد.
برای مشاهده ادامه مطلب درباره استراتژیک تبلیغاتی به سایت http://tehronline.com/online-business-couching/ مراجعه کنید.
درباره این سایت